تازه های اخبار تازه های اخبار

گزارش یک موفقیت در چهارمحال و بختیاری:

" کسب رتبه دوم ارزیابی عملکرد سال 97 بین شعب مرکزی مراکز استانها توسط شعبه مرکزی شهرکرد"

شعبه مرکزی شهرکرد موفق به کسب رتبه دوم ارزیابی عملکرد پایان سال 1397 در بین شعب مرکزی بانک مسکن، مراکز استانها شد.

   این شعبه با رتبه درجه یک نوع ((الف)) در مرکز و در محل بازار اصلی شهرکرد با حدود 24 پرسنل (شاغل و شرکتی) مشغول به فعالیت می باشد.

گفتنی است: مانده کل منابع مدیریت شعب استان در پایان اسفند 1397 مبلغ  5،346 میلیارد ریال بوده که مبلغ 1،291 میلیارد ریال آن متعلق به شعبه مرکزی شهرکرد می باشد، در همین حال این شعبه با رشد منابعی بالغ بر 19.7 درصد و تحقق هدف 1/115 درصدی توانسته جزء شعب موفق استان در حوزه جذب منابع در سال 1397 باشد، ضمن اینکه این شعبه موفق شد به عنوان اولین شعبه استان در سال 1397 به باشگاه یک هزار میلیاردی های بانک مسکن ملحق شود.

گفتنی است: که این شعبه با عملکرد موفق در سایر شاخص های ارزیابی عملکرد چون تخصیص منابع، وصول مطالبات، صدور ضمانت نامه، ریسک اعتباری یا در صد NPL و ... در پایان سال 1397 با نمره 69/847 از  1000 موفق به کسب جایگاه دوم در بین شعب مرکزی مراکز استانها شد.

ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به همکاران سخت کوش و پرتلاش شعبه مرکزی و آرزوی سلامتی و استمرار این موفقیتهای بزرگ برای کارکنان شعبه، مصاحبه ای با رئیس شعبه و برخی از کارکنان آن شعبه انجام شده که گزارش آن به شرح ذیل می باشد:

سیدصدرالدین حسینی رئیس شعبه مرکزی شهرکرد پس از تبریک این موفقیت به کارکنان شعبه اذعان نمود: برنامه محوری در سایه همدلی و تلاش همکاران ، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع از دلایل اصلی موفقیت شعبه بوده است. رئیس شعبه مرکزی شهرکرد با اشاره به نقش کارکنان در کسب موفقیت شعبه از منابع انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه بانک یاد نمود.

در ادامه حسینی اظهار نمود: اگر چه همجواری با بانک های متعدد رقیب و رقابت ناسالم در بین برخی بانکها و موسسات مالی اعتباری کار را برای کارکنان شعبه دشوار نموده است ولی کارکنان شعبه با درایت و حسن رفتار و عملکرد و اخلاق مداری، هوشمندانه در جذب مشتریان جهت بازاریابی داخل شعبه بهره گیری می کنند.

رئیس شعبه مرکزی شهرکرد از حساب ممتاز به عنوان ابزاری کارآمد در بانک برای جذب منابع یاد نمود که می توان با تغییراتی چون افزایش سقف پرداخت تسهیلات از محل اوراق به قیمت اوراق حق تقدم تسهیلات و جذابیتهای حساب ممتاز افزود.

وی تاکید می کند: شناسایی مشتریان هدف و خاص هر بخش و تعامل دوسویه با آنها و شناسایی نیازهای آنها از فاکتورهای اصلی جذب مشتری و وفادارسازی مشتریان به بانک می باشد.

به گفته حسینی، بهره برداری و استفاده هوشمندانه از ابزارهای تبلیغاتی بانک به صورت هدفمند در دستور کار کارکنان این شعبه بوده و کارکنان شعبه تراکت ها و بروشورهای تهیه شده توسط مرکز و مدیریت شعب را با توجه به بازار هدف در بین مخاطبین مرتبط توزیع می نمایند.

حسینی پیشنهاد می دهد: برای ارتقاء بهره وری و بهره برداری هوشمندانه از طرح ها و محصولات جدید بانک در زمان معین، باید در راستای ترویج فرهنگ تیم سازی در شعبه و کارکردن با روحیه تیمی در سایه هدفگذاری نقطه به نقطه و برنامه ریزی استراتژیک تلاش کرد.

همچنیــن ساســان محمودی خــو، معاون شــعبه مرکــزی شــهرکرد، برنامه ریــزی، هدفگــذاری و رصــد روزانــه فعالیتهــای شــعبه را در به عنوان راهکاری برای حرکت در مسیر اهداف تعیین شده و تحقق شاخص های ارزیابی عملکرد می داند.

وی تأکیــد می کند: در این شــعبه تســلط کارکنان بر دســتورالعملها و بخشــنامه ها از
الزامات اولیه مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع بوده که این مهــم با آموزش، گردش شــغلی و برگزاری هفتگی جلســات بخشــنامه خوانی محقق شده است.

معاون شعبه مرکزی شهرکرد، تجزیه و تحلیل عملکرد شعبه در شاخص های ارزیابی عملکرد را معیار تشخیص نقاط ضعف و قدرت شعبه دانست و از این سنجش به عنوان چراغ راه شعبه در تحقق اهداف یاد نمود.

همچنین میثم غفاری، رئیس دایره خدمات بانکی شعبه، از شناخت و تعامل دوسویه با مشتریان به عنوان فاکتورهای جذب مشتری یاد نمود، وی افزود: با شناخت مشتریان و راهکارهایی چون تماس تلفنی با آنها توانسته این میزان چک های برگشتی را در شعبه تا حد قابل قبولی کاهش داده و این راهکار در معرفی محصولات جدید به مشتریان بانک بیشتر اثربخش می باشد.

غفاری پیشنهاد نمود: با تجدید نظر و افزایش سقف تراکنشهای غیر حضوری بانک می توان مشتریان را به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک ترغیب نمود، وی همچنین از نحوه ورود و مشکل بودن فرآیند تعویض پسورد سیستم اینترنت بانک انتقاد نمود و گفت: امید است با پیاده سازی پروژه رمز یک بار مصرف این مشکلات برطرف گردند.

همچنین نوید بنی طالبی دهکردی، رئیس دایره اعتبارات و قرادادهای شعبه اظهار نمود: این موفقیت مرهون تلاش مستمر همکاران در زمینه جذب منابع قرض الحسنه و جاری و همچنین صندق مسکن یکم بوده است، البته توجه به کاهش بهای تمام شده پول و گرایش به سمت درآمدهای کارمزد محور در دستور کار کارکنان این شعبه می باشد.

بنی طالبی از تحقق هدف 24/263 درصدی در بخش صدور ضمات نامه خبر داد و اظهار نمود: با شناسایی و تمرکز بیشتر بر فعالان حوزه ساختمان و مسکن توانسته ایم درصد زیادی از انبوه سازان فعال استان را در بخش صدر ضمانت نامه و اعطای تسهیلات جذب نماییم.

وی با اشاره به تحقق هدف در بخش ریسک اعتبای و NPL و همچنین در بخش وصول مطالبات بر اهمیت فاکتورهایی اعتبار سنجی صحیح مشتریان و پیگیری و وصول مطالبات مستمر و همچنین استفاده هدفمند از اعتبارات ابلاغی در بخش اعطای تسهیلات یاد نمود.

بنی طالبی پیشنهاد نمود: در جذب بیشتر انبوه سازان و فعالان حوزه ساخت و ساز بهتر است ضمن تجدید نظر در مورد سقف تسهیلات از محل اوراق حق تقدم از پیچیدگی های دستورالعملها و بخشنامه های بانک در حوزه اعطای تسهیلات کاسته شود تا همکاران با تسلط و دانش بهتری بتوانند پاسخگوی نیازهای مشتریان این بخش باشند.

خانم محبوبه مجیدی، رئیس دایره وام، تسهیلات و وصول مطالبات شعبه گفت: موفقیتهای سال گذشته همچون تحقق 2/102 درصدی هدف در بخش کاهش مطالبات و ریسک اعتباری (NPL)05/1 درصدی در پایان سال 1397 ، همه حکایت از تلاش و پیگیری مستمر همکاران شعبه در بخش وصول مطالبات از همان قسط اول را دارد.

خانم مجیدی پیشنهاد می دهد: سپرده رها ابزار مناسبی برای کاهش مطالبات و جذب منابع جدید برای مشتریانی که تمایل به آزاد سازی سند ملک ترهینی خود را دارند می باشد، که می توان با تبلیغ گسترده تر آن، مشتریان را با این محصول بهتر آشنا نمود.

در پایان سیدصدرالدین حسینی، رئیس شعبه مرکزی شهرکرد، ضمن تشکر مجدد از کلیه کارکنان شعبه که با تعهد اخلاقی، دلسوزانه و مستمرانه تمام مشکلات و موانع را پشت سر گذاشتند، گفت : موفقیتهای بیشتری برازنده کارکنان شعبه می باشد که با تلاشها و وظیفه شناسی همکاران به امید خدا در آینده ای نزدیک حاصل می گردند.

آخرین بروزرسانی 1398/3/11