سامانه همراه بانک سامانه همراه بانک

در شرایط فراگیری ویروس کرونا، دسترسی مشتریان به خدمات بانکی بدون مراجعه حضوری به شعب، از اهمیت خاصی برخوردار است. از این رو سامانه پیشخوان مجازی بانک مسکن راه اندازی شده تا شما مشتری عزیز به راحتی بتوانید از طریق این سامانه مجموعه ای از خدمات بانکی را به صورت غیرحضوری و در کوتاه ترین زمان دریافت نمایید.

 

 
 

سامانه همراه‌ بانک مسکن با بکارگیری تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین راه‌اندازی و بهره‌برداری گردید. جهت نصب و بکارگیری سامانه مذکور می توانید از یکی از روش‌های ذیل اقدام نمایید :

  • به منظور بهره‌مندی از کلیه خدمات کارت و حساب طبق راهنما نسبت به ایجاد نام کاربری و رمز عبور برای از طریق اینترنت‌ بانک اقدام نمایید.
  • در صورت عدم امکان ایجاد کاربری به روش فوق، میتوانید مطابق توضیحات آمده در بخش پیشخوان از خدمات کارت بدون نیاز به ورود با نام کاربری بهره‌مند شوید.
  •  همراه بانک مسکن

همراه بانک سیستمی است که به مشتری امکان می دهد از طریق پیشخوان مجازی و نصب برنامه روی گوشی همراه از انواع خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده نماید، مشتریان می توانند به راحتی و بدون حضور فیزیکی در شعب بانک بصورت ۲۴ ساعته از خدمات این سیستم استفاده نمایند.

نحوه فعال سازی همراه بانک مسکن  

  1. دریافت آخرین نسخه همراه بانک از طریق سایت بانک مسکن 
  2. دریافت نام کاربری و رمز عبور از طریق پیشخوان مجازی و اینترنت بانک
  3. نصب نرم‌افزار همراه بانک مسکن
  4. انجام تنظیمات اولیه از جمله احراز هویت با اثر انگشت، تغییر رمز عبور واضافه نمودن کارت/حساب مقصد و ...

             

 ویژگی های مهم همراه‌ بانک مسکن

  • توسعه سامانه همراه ­بانک بر اساس سرویس های ارایه شده در اینترنت ­بانک و ظاهر و عملکرد مشابه
  • پیشخوان جهت انجام خدمات عمومی بدون نیاز به وارد نمودن رمز عبور
  • دسترسی به کلیه کارت ها­، حساب­ها، دسته چک­ ها، تسهیلات و برچسب­ ها عوارض متعلق به کاربر
  • صندوق پیام مشترک با اینترنت ­بانک، در این امکان کاربر قادر به ارسال پیام در همراه بانک و پیگیری موضوع در اینترنت ­بانک است.
  • دفترچه اطلاعات اشخاص مشترک با اینترنت ­بانک، به صورتی که کاربر در اولین استفاده از همراه ­بانک قادر به استفاده از دفترچه اطلاعات ثبت شده خود در اینترنت­ بانک می­باشد.
  • امکان بهره برداری از پروفایل حقوقی برای ارایه خدمات به مشتریان حقوقی
  • ارایه سرویس به اتباع خارجی، در این خصوص اتباع خارجی قادر به استفاده از کلیه خدمات اشخاص حقیقی می­باشند.
  • همگام ­سازی اطلاعات مشتری در درگاه­ های موبایل و اینترنت­ بانک شامل تراکنش های پرکاربرد، حواله­های منظم، لیست برچسب­ های عوارض، قبوض برداشت بدون کارت
  • خدمات برچسب عوارض شامل خرید و شارژ
  • موقعیت­یاب شعبه و درگاه­های حضوری شامل خودپرداز
  • ارایه خدمات پراهمیت به صورت محدود در بستر پیامکی
  • خدمات چک
  • انواع گزارشات گرافیکی حساب و کارت
  • صدور و ابطال قبض برداشت بدون کارت
  • احراز هویت متمرکز
  • نگهداری اطلاعات کاربر به صورت متمرکز به گونه­ای در صورت حذف برنامه، اطلاعات ثبت شده کاربر پس از نصب مجدد قابل بازیابی است.
  • ورود به برنامه با ابزار بیومتریک (اثر انگشت و در iOS با تشخیص چهره)

 

پیشخوان

خدمات پیشخوان بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه، جهت اخذ نام کاربری و رمزعبور همراه‌بانک و تنها با رمزدوم کارت قابل استفاده می‌باشد.

پیشخوان شامل سرویس های عمومی و محدود کارت از جمله (خرید شارژ،کارت به کارت مسکنی، موجودی کارت مسکن، پرداخت قسط، خرید برچسب ETCو...) برای استفاده از این سرویس ها نیاز به مراجعه شعبه نمی باشد.پس از ورود به بخش پیشخوان کاربرمی تواند اطلاعات هر تعداد از کارت های خود شامل کارت های بانک مسکن و سایر بانک ها را در این بخش اضافه نماید. تنها با این تفاوت که سرویس های قابل ارایه به کارت سایر بانک ها محدودتر می باشد.

                       

ملاحظات امنیتی همراه بانک

تعدادی از بدافزارهای نفوذکننده به نرم افزارهای بانکی تلفن همراه قادر به برداشت های غیرمجاز می باشند.
بنابراین شما مشتریان گرامی برای جلوگیری از این تهدیدها و مقابله با آن ملاحظات امنیتی را رعایت فرمایید.

1-عدم دریافت برنامه همراه بانک از منابع نا مطمین و ارایه نشانی محل های مورد تایید بانک به مشتریان.
2-دریافت به روز رسانی های برنامه همراه بانک در زمان تعیین شده. 
3- توجه به پیغام های خطای احتمالی در زمان نصب و یا به روز رسانی و اطلاع رسانی به بانک در صورت مشاهده.
4-نصب آنتی ویروس معتبر و به روز رسانی شده بر روی تلفن همراه.   
5- عدم مجوز دسترسی بیش از نیاز به نرم افزار ها و همچنین بررسی و غیر فعال نمودن سرویس های پس زمینه

 

 

دریافت همراه بانک:

 

 

 

پس از دانلود فایل apk همراه بانک آن را به تلفن همراه خود منتقل نموده و عملیات نصب را به انجام برسانید.

 

 

امکان دانلود و نصب نسخه همراه بانک مسکن (iOS)، به روش های زیر فراهم گردیده است:

 

نصب نسخه بصورت تک کاربری(adhoc):

بنا بر اظهار انتشاردهنده اپلیکیشن، این روش نصب از ثبات بیشتری برخوردار بوده و استفاده از آن تنها با تهیه اشتراک امکان پذیر می باشد.

نکته:برای خرید اشتراک جدید یا تمدید اشتراک فعلی،پس از انتخاب نوع اشتراک و در زمان ثبت کد maskanbank را وارد نمایید.

 

 

 

توضیحات:

دانلود تمامی اپلیکیشن ها از بازارچه های اینترنتی فوق الذکر، تحت قوانین و مقررات شرکت مربوطه می باشد

بازارچه iapps قابلیت پشتیبانی از هر دو روش نصب را دارا می باشد.

نصب نسخه تک کاربری (adhoc) مستلزم پرداخت حق اشتراک بوده و بانک مسکن در این خصوص منتفع نمی باشد.

روش استفاده از کد تخفیف سیبچه:

مشتری با انتخاب لینک همراه بانک، به صفحه دانلود برنامه هدایت می گردد.

 

تاریخ ویرایش1400/6/6- 8:35

نمایش پرسش های متداول نمایش پرسش های متداول

خطای ۱۱۹ به چه معناست؟

رمز پویا غیر فعال است.در هنگام بروزرسانی همراه بانک با پاک کردن نسخه قبلی، لیست کارت های پرکاربرد را از دست می دهیم.

این موضوع در همراه بانک جدید برطرف شده است.

در همراه بانک امکان انتقال وجه وجود ندارد.

اگر انتقال وجه ندارد یعنی این که اصلا به شعبه مراجعه ننموده اید و موبایل بانک فعال نشده است یا این که با شماره موبایل دیگری غیر از شماره موبایل ثبت شده در سامانه کار می کنید.

در صورت عدم مراجعه قبلی به شعبه باید جهت فعال سازی و دریافت کلمه کاربری و رمز عبور به به روش های زیر امکان‌پذیر است:

1-در صورتی که از کاربران اینترنت بانک مسکن می باشید، از طریق سامانه اینترنت بانک و بخش پروفایل موبایل نسبت به اخذ/تغییر رمز همراه بانک اقدام نمایید.

2-به منظور سهولت بیشتر امکان اخذ/تغییر رمز همراه بانک از طریق پیشخوان اینترنتی به آدرس https://ecounter.bank-maskan.ir نیز وجود دارد.

هنگام استفاده از همراه بانک مسکن برای اولین بار، پیغام مراجعه به شعبه جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور نمایش داده می شود.

مشتریان بانک مسکن می توانند از خدمات عمومی کارت در بخش پیشخوان همراه بانک شامل پرداخت قبض، پرداخت قسط و خرید شارژ تلفن همراه، شارژ ETC بدون مراجعه به شعبه اقدام نمایند.

در صورت استفاده از سایر خدمات همراه بانک مسکن، مراجعه به شعبه و دریافت نام کاربری و رمز عبور الزامی می باشد.

در صورت مراجعه قبلی به شعبه و فعال بودن همراه بانک، اخذ رمز عبور همراه‌ بانک جدید به روش های زیر امکان‌پذیر است:

1-در صورتی که از کاربران اینترنت بانک مسکن می باشید، از طریق سامانه اینترنت بانک و بخش پروفایل موبایل نسبت به اخذ/تغییر رمز همراه بانک اقدام نمایید.

2-به منظور سهولت بیشتر امکان اخذ/تغییر رمز همراه بانک از طریق پیشخوان اینترنتی به آدرس https://ecounter.bank-maskan.ir نیز وجود دارد.

هنگام دریافت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک از طریق اینترنت بانک مسکن و یا دریافت از طریق آدرس http (بدون نیاز به اینترنت بانک یا مراجعه حضوری به شعبه) نام کاربری نمایش داده نمی شود.

نام کاربری همان کد ملی شما می باشد.

همچنین در قسمت تغییر رمز (در روش بدون نیاز به اینترنت بانک یا مراجعه حضوری به شعب) رمز تخصیص داده شده را وارد نموده و در

دو قسمت بعدی رمز جدید را وارد نمایید که باید رمز عبور ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، عدد و علایم مطابق با ضوابط آمده در صفحه

تغییر رمز باشد.

در هنگام دریافت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک از طریق پیشخوان اینترنتی، رمز دوم به تلفن همراه ارسال نمی گردد.

در صورتی که رمز دوم توسط مشتری مسدود شده باشد و یا مشتری شماره تلفن همراه خود را از طریق اینترنت‌بانک ، خودپرداز و یا شعبه تایید نکرده باشد، رمز دوم ارسال نمی شود.

در قسمت سال انقضای کارت از آنجایی که تاریخ انقضای کارت های جدید سال 1400 می باشد، لذا ثبت اطلاعات کارت با مشکل همراه است.

در خصوص تاریخ انقضای مسکن کارت، مشکلی در سامانه جدید موبایل بانک و آخرین ویرایش موبایل بانک قدیمی وجود ندارد و دو رقم سمت راست سال باید به عنوان سال درج گردد.

هنگام وارد کردن مبلغ در زمان انتقال وجه در همراه بانک، اعداد دوباره تکرار می شود.

اشکال تکرار عدد مربوط به صفحه کلید swift است، از صفحه کلید استاندارد گوگل استفاده نمایید

امکان دریافت صورتحساب در همراه بانک وجود ندارد.

این مشکل در نسخه جدید برطرف شده است. نسخه جدید را از آدرس زیر دانلود و نصب نمایید.

http://www.bank-maskan.ir/hamrah-bank-system

در هنگام استفاده از همراه بانک (نسخه قدیمی) پیغام "گواهی دیجیتال معتبر نمی باشد" نمایش داده می شود.

پیام انقضای گواهی دیجیتال مربوط به همراه‌بانک قدیمی است که با توجه به شرایط فعلی(شیوع بیماری) ، این مشکل برطرف شده و همراه‌بانک قدیم تا اطلاع ثانوی قابل استفاده می باشد. جهت استفاده از همراه بانک قدیم، نسخه ویرایش شده موبایل بانک قدیم را از آدرس زیر مجددا دانلود نمایید.

  1. در صورت تمایل جهت فعال سازی همراه بانک جدید، اخذ رمز عبور همراه‌بانک جدید به روش های زیر امکان‌پذیر است:
  2. در صورتی که از کاربران اینترنت بانک مسکن می باشید، از طریق سامانه اینترنت بانک و بخش پروفایل موبایل نسبت به اخذ/تغییر رمز همراه بانک اقدام نمایید.

2- به منظور سهولت بیشتر امکان اخذ/تغییر رمز همراه بانک از طریق پیشخوان اینترنتی به آدرس https://ecounter.bank-maskan.ir نیز وجود دارد.